Pogromcy głodu

Sierpień 21st, 2011

Powszechnie wiadomo, że spożycie niektórych pokarmów daje większe uczucie sytości niż innych. Najwyższą siłę sycącą mają pokarmy zawierające dużo białka, błonnika pokarmowego oraz wody. Jonny Bowden, dietetyk Men’s Health proponuje 5 produktów, które zapewniają uczucie sytości na długie godziny.
 
 
 
 
Migdały
Już jedna ich garść (30 g) dostarcza 6 g białka oraz 13 g zdrowych tłuszczów nienasyconych, które obniżają poziom złego cholesterolu LDL we krwi. Ponadto cechuje je wysoka zawartość witaminy E, która jest przeciwutleniaczem i zmniejsza ryzyko zawału serca.
 

Owsianka
Bywa często niedoceniana, ale jest to świetna potrawa na śniadanie – jedna porcja dostarcza 4 g błonnika pokarmowego. Warto dodać do owsianki owoce i orzechy, które wzbogacą jej wartość odżywczą i smak.

Łosoś
Prawdziwa bomba białkowa – 100 g tej ryby dostarcza nam aż 20 g białka! Ponadto łosoś jest świetnym dostarczycielem wielonienasyconych kwasów tłuszczowych z rodziny omega-3, które poprawiają pracę mózgu i korzystnie wpływają na serce.
 

Quinoa, czyli komosa ryżowa
Źródło pełnowartościowego białka, zawiera wszystkie niezbędne aminokwasy, które nie są syntetyzowane w organizmie i muszą być dostarczone razem z pokarmem. O przykładowym zastosowaniu tego produktu można przeczytać tutaj.

Czarna fasola
Wszystkie rośliny strączkowe dostarczają mnóstwo składników odżywczych. Pół szklanki czarnej fasoli zapewnia organizmowi 8 g białka i 7 g błonnika pokarmowego.  Jest ona doskonałym dodatkiem do różnego rodzaju sałatek.

 

Podziel się na:
  • Facebook
  • Blip
  • Twitter
 

Skomentuj